JAK SE DOSTAT NA MOŘE, v téhle kapitole si povíme, jak fungují charterové společnosti, jak si loď vypůjčit, jaká to má úskalí a na co nesmíte zapomenout.
Celý příspěvek >Každý kdo vyplouvá na moře by si měl uvědomit, že se může dostat z různých důvodů do tísňové situace. Kdy je nucen požádat o záchranu, opustit loď a pokračovat v plavbě na záchranném ostrůvku (angl.. life raft) sám nebo s posádkou. To je také okamžik, kdy kapitán lodě nebo někdo z její posádky se vlastně stává kapitánem ostrůvku.
Celý příspěvek >Lodní třída určená pro nejmenší závodníky. Lze na ní závodit od prvních jachtařských krůčků až třeba po mistrovství světa. Geniálně jednoduchá a bezpečná loď. Je dlouhá 2,3 metru a váží jen 35 kg, takže jí snadno odvezete na střeše auta.
Celý příspěvek >Dvouposádková juniorská lodní třída Cadet byla vyprojektována v Anglii Jackem Holtem v roce 1946. Cadet je dlouhý 3,22 m a váží okolo 54 kg. Posádka obsluhuje 3 plachty - hlavní plachtu a kosatku, a na boční a zadní kurz se ještě přidá spinakr. Na Cadetu můžete začít jezdit již v 7 letech a skončit musíte nejpozději v 17 letech. Za sezónu se konají závody regionálního poháru Čech, a pohár České republiky, podle jehož výsledků se rozhodne, které lodě se v létě zúčastní Mistrovství světa.
Celý příspěvek >Tato přednáška se zabývá o možnostech komunikace na moři a osobních zkušenostech Petra Ondráčka při osamělé přeblavbě na oceánu. Tématy v této přednášce jsou důvody používání komunikace, globální námořní a tísňový systém GMDSS, meteo SSB a lokální komunikace, družicová komunikace, internet, mobil a wifi. Dále Petr hovoří o budocnosti a na co nesmíme zapomínat. Poslední část se zabývá jeho zkušenostmi a tím, co se může stát a s čím musíme počítat.
Celý příspěvek >